روشهای ایرانی (بهروز رضایی منش)

استادیار گروه مدیریت دولتی دانشگاه علامه طباطبایی

روشهای ایرانی (بهروز رضایی منش)

استادیار گروه مدیریت دولتی دانشگاه علامه طباطبایی

بدهی 80 هزار میلیاردی 30 نفر به بانک‌ها


بدهی 80 هزار میلیاردی 30 نفر به بانک‌ها 
مصطفی افضلی‌فرد در جلسه شورای اشتغال استان اردبیل اظهار داشت: 30 نفر از بدهکاران عمده و کلان بانکی که پرونده‌هایشان در کمیسیون اصل 90 مطرح است بیش از 80 هزار میلیارد تومان به بانک‌ها بدهی دارند که در پرداخت آن سهل‌انگاری کرده و دست نگه داشته‌اند.
 
سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس تصریح کرد: ما به جای آن که به سراغ این 30 نفر که 80 درصد منابع و معوقات بانکی در اختیار آنهاست، برویم سراغ افرادی می‌رویم که پنج میلیون وام گرفته‌اند و هر روز با ارسال اخطاریه‌ها و اجرائیه‌ها سعی در تحت فشار قرار دادن آنها هستیم؛ در حالی که به راحتی می‌توانیم از این 30 نفر مطالبات و معوقاتمان را دریافت کنیم.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: جالب است که در کشور 60 درصد تسهیلات دریافتی برگشت می‌خورد؛ در حالی که 40 درصد آنها معوقه هستند و 50 درصد تسهیلات دریافت شده نیز در مورد غیرمعین به کار گرفته شده و صرف می‌شود.
 
این مسئول با ابراز گله‌مندی از برخی انحصارگرایی‌ها در این زمینه اضافه کرد: جالب است انحصار واردات نهاده‌های دامی را به یکی از این 30 کله گنده کشور داده‌اند که به صورت شبکه گسترده سعی در واردات و افزایش قیمت نهاده‌های دامی دارند؛ در حالی که ما باید براساس شعار مولایمان امام حسین با هرگونه انحصار مبارزه کنیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد